15 Kasım 2013 Cuma

Hayvan Barınakları Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Asıl adı rehabilitasyon merkezi olan hayvan barınakları hakkında biraz bilgi vermek istiyorum sizlere.

Rehabilitasyon merkezlerinin amacı; sahipsiz sokak hayvanlarının aşılanması ve kısırlaştırılmasını sağlayıp nekahet döneminden sonra alındığı yere geri bırakmaktır. Gerekli teçhizatları olmadığından kırık ve diğer önemli ameliyatları yapmıyorlar, sadece genel tedaviler yapılıyor. Çalışma saatleri ise genelde;  09:00-17:00 arasında. Yani mesai saatleri dışında yaralı bir hayvan görürseniz sabaha kadar bekleyeceksiniz, eğer ölmezse barınağa götürebilirsiniz !
Maalesef ki ülkemizde hayvanlar için ayrılan ödenekler çok az ve olanın da gerektiği gibi kullanılmadığını düşünüyorum. Ayrıca; bu sadece imkanla alakalı bir durum da degil, imkansızlıklar içinde güzel şeyler başarabilenler de var. Mesela Yedikule Hayvan Barınağı. Fatih Belediyesi'ne ait olsa da, yöneticisi gönüllü ve çok iyi işler başarıyor.

(Gitiiğim barınakların detaylarını ayrı bir postta yayınlayacağım.)

İstanbul içindeki bir çok barınağa ziyaretim oldu ve durum maalesef ki hiç iç açıcı değil. Ve bunda biz insanların da payı büyük. "Aman çocuk korkuyor, aman ses yapıyor, aman bize hastalık bulaştıracak" vb. saçma sapan nedenlerle belediyeye şikayet edenler sayesinde barınakların bir çoğu tıklım tıkışık. Değilse de sayıyı azaltmak için ormanlık alanlara bırakma olasılıkları çok yüksek ! Orman beslemelerine de katıldım, inanın ki yüreğimi söküp atasım geldi o denli içim acıdı. Yüzlerce köpek dağ başlarına atılıyor, sırf insanlar! rahat yaşasın diye. Bilinen yerlere haftada bir giden gruplar var  ve  sadece hafta bir kere doyuyor o hayvanlar. Kim bilir bilmediğimiz daha nice yerler var... Barınaklarda kalanların bir çoğuda bulaşıcı hastalıklar sayesinde fazla yaşamıyorlar. Hele ki yavruların yaşaması çok çok zor. Bir çok barınakta ne aşı var ne ilaç. Öylece olumu bekliyorlar...

Belki bir çoğumuz buraları iyi bir yer olarak düşünüyor ama değil, olamaz da !... Demir parmaklıklar ardında, küçücük bir alanda, tanımadığınız onca insanla bir arada kaldığınızı düşünsenize... Özgürlüğü elinden alınan hiçbir hayvan mutlu olamaz.

Ama onları kısacık da olsa mutlu etmek bizlerin elinde. Bulunduğunuz ilçe barınaklarını ziyaret edip başlarını okşamanız öyle mutlu eder ki onları... Havlamalarından ürkmeyin lütfen, size kendilerini göstermeye çalışıyorlar, belki çıkartırsınız diye ümit ediyorlar. Çılgın gibi üstünüze atlamaya çalışması da heyecanından, mutluluğundan :)
Sadece haftada bir kaç saatinizi ayırın ve onlarca Canı mutlu etmenin huzurunu yaşayın. İşte size güzel bir etkinlik :)

Barınak yeri-iletişimiyle ilgili sorun yaşarsanız ya da herhangi bir sorunuz olursa bana mail adresimden ulaşabilirsiniz.

Bol patili, mutlu günler...

41 yorum:

  1. Merhaba :) çok faydalı bilgilerle dolu blogunuz. Ne güzel.
    Ve aah o barınakların hali. :((
    Hepsi küpeli ve aşılı olarak sokaklarda aramızda yaşasalar.
    İnsanlar saçma saçma şekilde bu canlardan korkmasa. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm :)
      Eskiden ne guzeldi sokaklarımızı köpekler korurdu, bahçelerimizde kedilerimiz olurdu. Ne denli gelişirsek o kadar bencil olduk maalesef :(

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm, ugurunuzla gelmişsinizdir muhakkak :))

      Sil
    2. benim de ilk izleyicim,sıcak ve şahane insan:))

      Sil
  3. Yaralı hayvanlar için belediyeyi aramaya çalıştığımda bana verilen cevap şuydu. Getirin yada gelip alırız tedavi ederiz ama aldığımız mahalleye bırakırız. Düşün şimdi ameliyatlı hayvana bilmediği bir sokağa bırakıyor nasıl yaşayacak. Bize bırakın diyorum hayır o zaman sahipli oluyormuş. Yahu sokakta bakıyoruz ama en azından ameliyat durumu düzelene kadar diyorum olmaz diyor.. Böyle zihniyeti ne yapmalı. Orada ne yapıyorsunuz siz diyorum. Ümraniye barınağını ümraniye çöp arıtma tesislerinin yanında alıp alıp çöpe atıyorlar kesin... Delirmemek içten değil:( Bu konuda feci doluyorum. O kadar hayvan sever başa çıkamadık şu barınak sorunlarıyla.. Onları o dağ başlarına bırakmalı aç susuz ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ümraniye Barınagı da felaket :( Aldıkları kedi için; "İyileşti o saldık biz onu" diyip de bir kaç gun sonra bulunamadıgı söylndiginde "Öldü o" diyebilecek kadar rahat insanlar !
      Bizim Küçükçekmece Barınagı'nın bir telefonu bile yok mesela. Belediyenin çağrı merkezini arıyorsun, kaydını alıyorlar. Sonra dönüş yapılması için bekliyorsun. Ben iki kere aradım, ikisinde de dönüş aldım ama görüşemeyen kişiler çok.
      Bence gönüllülerin barınak yönetimiyle aralarını iyi tutması gerekiyor. Yaptıklarından her ne kadar hoşlanmasan da "en iyi sensin, hep sensin" tarzında yaklaşmak hayvanların yararına olacaktır. Bizim barınakla ben hiç sorun yaşamadım şu ana kadar. Geçenlerde evde geçici olarak baktıgım 2 kediyi götürdüm ki normalde yapmıyorlar eve girmiş o çünkü ! İletişim çok önemli bu yuzden.

      Sil
  4. merabalar. barınaklardaki köpekler için uyuz ve kuduz aşıları nasıl temin edilir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Uyuz için beşeri ilaçlar da kullanılıyor, eczaneden temin edebilirsiniz. Kuduz aşısı her belediye barınağında bulunmak zorunda. Olmadığını söylüyorlarsa Veteriner İşleri Müdürlüğü'ne dilekçe ile durumu bildirmeniz iyi olacaktır. Bu da sonuç vermiyorsa; bir veteriner hekim ile anlaşıp, ilaç deposundan geliş fiyatına alabilirsiniz.

      Sil
    2. Bahçede besledigimiz kedileri barinaktan bir görevli ve bir zabıta şikayet üzerine alıp (asi kisirlastirma bakım ) yapılıp başka bi mahalleye birakacaklarini söylediler.bende diretip vermedim.tvermedim.tekrar geleceklerini söylediler. Sizce ne yapmalıyım böyle bi hakları varmı?

      Sil
    3. Kedilerinizin size ait oldugunu ve asilandigini gosteren karne yoksa ve bahce dediginiz ortak kullanim alaniysa alalabilirler. Ama kisirlastirma ve asilama sonrasinda alindigi yere birakmak zorundalar.
      Benim size tavsiyem kedilere karne cikartin ve geldiklerinde karnelerini gosterin. Sahipli hayvanlari sikayet uzerine degil mahkeme karariyla alabilirler. Ve zabitanin bu konuda soz hakki yoktur, ceza vs. Kesemez.
      Eger ki karne cikarmaniz mumkun degilse ve almakta diretirlerse; gelen aracin plakasi gorulecek sekilde fotografini cekin ve tutanak tutturup bir kopyasini alin (Gorevlinin adini net olarak yazdigina dikkat edin) Alinirlarsa surekli arayarak takipcisi oldugunuzu gosterin ve alindiklari yere birakilmasi gerektigini soyleyin. Insanlarla ugrasmak gercekten cok zor ama lutfen pes etmeyin. Size kolayliklar diliyorum

      Sil
  5. Dün gelip aldılar karneleri yoktu çok direttim ama onlar kazandı :( :( geri getireceklerini söylediler ama ya kisirlastirma vs sırasında başlarına bişey gelirse :( :( çok kötüyüm dünden bu ...insanlar nasıl vicdansiz olmuş şimdi sokağa çıkıp bağırıp çağırmak geliyor icimden.çok yazık şimdi ne yapacağım bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok uzuldum :( ne isterler su hayvanciklardan anlayamiyorum, kime ne zarari olur bu canlarin ! Imkaniniz varsa barinaga gidip ziyaret edin, yoksa da her gun arayarak durumlarini sorun. Basibos zannetmesinler onlari.
      Istanbul'daysaniz hangi ilcede oldugununuzu yazarsaniz, tanidigim bir barinaksa ben de yardimci olmaya calisirim.

      Sil
  6. Mugla merkezdeyim ne isterler anlamıyorum sizin dediğiniz gibi her gün aradım rahatsız edip psikolojik baskı yaptım. Simdi aradılar bi kısmı iyilesmis getiriyorlar zaten 5 kedi kime ne yapabilirler anlamam. Dünya büyük insanlar kendilerini dev gibi görüyorlar sigamiyorlar. Kapladiklari alan zaten bi adım kadar ama onu bile paylasamiyorlar. Şimdilik durum bu bakalım sonra ne oolur.ama elimden geldiği kadar savaşacagim onlar için.

    YanıtlaSil
  7. Mugla merkezdeyim ne isterler anlamıyorum sizin dediğiniz gibi her gün aradım rahatsız edip psikolojik baskı yaptım. Simdi aradılar bi kısmı iyilesmis getiriyorlar zaten 5 kedi kime ne yapabilirler anlamam. Dünya büyük insanlar kendilerini dev gibi görüyorlar sigamiyorlar. Kapladiklari alan zaten bi adım kadar ama onu bile paylasamiyorlar. Şimdilik durum bu bakalım sonra ne oolur.ama elimden geldiği kadar savaşacagim onlar için.

    YanıtlaSil
  8. Kedilerim geldi sadece 1 tane gelmedi oda karışıklık yüzünden.bbenimki yerine başka kedi getirmişler bende buna da bakarım dedim..yarın son kalanı getirecekler.cok zayıflamislar yaraları tam iyilesmemis. Ama çok şükür yanımdalar toparlayacaklar. ..erkek kedilerin canını niye yakarlar ki :((

    YanıtlaSil
  9. Iyi günler. Biliyorum, makale eski, ama umarım, cevap alabilirim. Ben bir yabancıyım. Hayvanları çok seviyorum, bu yüzden onlara yardım etmek istiyorum. İstanbul'daki barınaklar gönüllü olarak çalışmak isteyenleri kabul ediyorlar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ne guzel dusunmussunuz :)
      Her ilce barinagi ayni degil, bir coklari keyfi hareket ettikleri icin bazilarinda sorun yasayabilirsiniz.
      Benim nacizane tavsiyem; yakininizdaki barinaga gidip, memur ve diger calisanlarla eksikleri var mi ? Neler yapilabilir vb. Konulari gorusmeniz olacak.

      Sil
    2. Anladım. Çok teşekkürler! :)

      Sil
    3. Merhaba,
      Hayvan barınağında çalışmanın şartları varmı? Ben hayvanları çok seviyorum ve bir barınakta çalışmak istiyorum. Bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum.

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba :) biz de bir ilçemizde bir barınak yapmak istiyoruz. Ve bunun için gerekli malzemeler nelerdir acaba? Bunu öğrenmek istiyorum. Maaliyeti sorun değil sponsorlar var. Lütfen yardımcı olursanız gerçekten sevinirim. Sokak hayvanlarını hep itip kakıyorlar ve her yıl da toplayıp yok ediyorlar dünya sadece insanlara aitmiş gibi... İçime çok dokunuyor bu gerçek bir hayvansever olarak.Kısa sürede dönüş yaparsanız sevinirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ne güzel bir düşünce :) Ama bu çok kapsamlı bir soru. Kuracağınız alan, planladığınız barınak netleştiğinde gerekli olan malzemeler de kendini gösterecektir diye düşünüyorum. Sonrasındaki aşamada seve seve yardımcı olurum tabi.

      Sil
    2. Teşekkür ederim. :))

      Sil
  12. merhabalar, biz eşimle barınak ve sehir dışına atılan hayvanların beslenmesinde calışmak istiyoruz,bu konuda bize bilgi verebilirmisiniz.Biz arkadaşlarımızıda davet edecegiz belki haftada bir gun doyan kopekler daha saglıklı beslenme durumuna gecer.
    ikbal34@hotmail.com

    YanıtlaSil
  13. merhabalar, biz eşimle barınak ve sehir dışına atılan hayvanların beslenmesinde calışmak istiyoruz,bu konuda bize bilgi verebilirmisiniz.Biz arkadaşlarımızıda davet edecegiz belki haftada bir gun doyan kopekler daha saglıklı beslenme durumuna gecer.
    ikbal34@hotmail.com

    YanıtlaSil
  14. Ya hayvanları kısırlaştırıyolar ve onların doğal hakkını ellerinden alıyorlar.Resmen Allahın išine karışıyorlar...

    YanıtlaSil
  15. Yılbaşı gecesi kamp yaparken yavru bi köpek bulduk maximum 15 günlük. Kamp yaptığımız alana gelmek için 500 metre'den fazla emeklemiş. Bulduğumuzda arka ayakları ve kuyruğunda buz kütleleri vardı. Acaba yuvasını tekrar bulabilirmiyiz diye izleri takip ettik ama yuvayı bulamadık. Sabaha kadar kamp bölgesine sadece bi köpek geldi ama sanırım annesi değildi çünkü ilgilenmedi. Eve getirdik 2 gündür bizimle ama apartmanda yaşayabileceğini sanmıyorum doğası gereği (kangal). Arka ayakları üzerine tekrardan basıyo şimdilik. Biraz daha iyi olunca barınağa bırakmayı düşünüyorumda. Acaba verebileceğiniz bi tavsiye varmı barınağa bırakmak yerine? Birde barınağın kabul etmeme durumu olur mu? Bakın buda kendisi..

    https://s28.postimg.org/jqxvf1p7x/DSC_0163.jpg

    YanıtlaSil
  16. Barınaktan köpek sahiplenmek istiyorum İstanbul da oturuyorum rottwiler almak istiyorum evim de ona bakacak kadar büyük hangi barınak daha iyi olur ilk defa sahiplebicem ama ilk köpeğin olmicak��

    YanıtlaSil
  17. arkadaslar bende adana oturuyorum son bır kac aydır hayvanları çok sevıyorum helekı kopeklerı onları oyle yaralı bıcımde sokaga bıraktıklarında cok acıyorum lutfen petshopdan kopek almayalım alırsanız o adama ıyılık yapmıs olursunuz barınktan ucretsız bır sekılde sehıplenırsınız para talep ederseler kavga cıkartın polısı ararım fılan dıyın arayında sıze kopegı kesınlıkle vereceklerdır barınaktakı hayvanları parayla alarak da onlra zulmedersınız !!!!!

    YanıtlaSil
  18. Merhaba beyefendi / hanımefendi,
    İşe başlamak için acil bir krediye ihtiyacınız var mı, yoksa yeniden finanse edilmek için bir krediye ihtiyacınız var, Borcunu ödemek için bir krediye ihtiyacınız var mı? Bir araba ya da ev satın almak için bir krediye mi ihtiyacınız var? Evet, daha fazla endişe etmeyecek olursak, kredi kontrolü olmadan her türlü krediyi uygun bir faiz oranıyla sunuyoruz! E-posta ile bugün bize ulaşın.

    Email: plutocreditfinancier@gmail.com
    Whatsapp: +1 (518) 5465079

    YanıtlaSil
  19. Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
    Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

    NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  20. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil
  21. Merhaba!

    Mali desteğe mi ihtiyacınız var? dünyanın her yerinde ihtiyacı olan borçlulara her türlü krediyi veriyoruz.

    5.000 - 10.000.000 ABD Doları
    * amaç *% 3 faiz oranı
    * 1-20 yıl arasında ödeme seçeneği.
    * Aylık ve yıllık ödeme planı arasında seçim yapın.
    * Kredinin esnekliği.

    Yardım için lütfen bizimle iletişime geçin.
    E-posta: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  22. Merhaba .. Benim adım Aydın Ertan ve Türkiye'nin vatandaşı, "Kredi Finansmanı Evi" adında bir kredi şirketine teşekkür etmek istiyorum. Banka tarafından kredi almaktan birkaç kez reddedildikten sonra reklamlarını aldım çevrimiçi denemeye karar verdim, çünkü bana yardım edecek kimsem yok ve neyse ki, bazı kağıt işleri imzaladıktan ve gerekli prosedürleri tamamladıktan sonra kolayca kredi aldım ve tanıklığımı çevrimiçi olarak paylaşmaya karar verdim. Benim gibi aynı durum, her tünelin sonunda ışık olması ve sorunlarının çözümünü bulmaktan vazgeçmemesi umuduyla olabilir. Ayrıca, finansal desteğe ihtiyacınız varsa onlarla iletişime geçebilir ve ayrıca bilgilerini çevrimiçi ortamda nasıl edindiğinizi anlatabilirsiniz.

    E-posta adresi: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil